Det blir allt viktigare för företag att marknadsföra sig som miljömedvetna. Att även metoderna för marknadsföring kan göras miljömedvetna är ett sätt att visa upp företagets hållbarhetstänk.

miljöTygkassen blir allt mer efterfrågad i och med målet att minska användningen av plastpåsar. Med hjälp av tygpåsar från https://www.brandnewprofile.com/se/tygpasar kan företag marknadsföra sig på ett modernt och hållbart sätt. Både privatpersoner och företag påverkas av miljötrenden och det kan därför vara ett bra sätt för företag att nå fram till denna kundkrets. Plastpåsarna får nu en skatt för att minska svinn och förbränningssopor.

Välj rätt modell av tygpåse

När tygpåsar blir allt vanligare är det viktigt att välja rätt modell för att de inte ska konkurreras ut av övriga väskor. En tygpåse som inte används är inte hållbar att producera eller att investera i för företaget. Fundera över hur tygpåsen kommer användas av mottagaren. Privatpersoner använder tygpåsar på en mängd olika sätt och marknadsföringen kommer ge störst effekt om påsen bärs istället för att packas ner i en annan väska. Anställda som bär företagets logotyp i arbetet kan ha större krav på de praktiska funktionerna och kan föredra en tygväska framför en påse.

Välj rätt material och tryck

Ett snyggt och slitstarkt material används mer och håller längre. En stor logotyp syns bra, men ökar risken för att tygpåsen inte används. Komplettera gärna företagets logotyp med ett snyggt print för att privatpersoner ska vilja använda just denna tygpåse. Välj ett hållbart producerat material för att minska klimatbelastningen, läs om olika sorters miljöpåverkan från bomull. En tygpåse som är ekologiskt tillverkad ger större trovärdighet för företagets miljömedvetenhet. En synlig hållbarhetsmärkning kan dessutom öka privatpersoners vilja att bära påsen.

Andra sätt för hållbar marknadsföring

Marknadsföring via sociala medier har förekommit länge och är en viktig del av det moderna företaget. Att finnas på Instagram är bra för företag med en stor och internationell kundkrets. Även Facebook, Linkedin och Snapchat är vägar att nå ut till kundkretsen. Läs mer om valet mellan plast, papper och tyg för fortsatt användning av papperskassar.