När du ställer ut på en mässa måste du sticka ut för att få kunderna att komma ihåg dig. Detta är ibland inte det lättaste men med bra verktyg och utrustning som skyltställ och liknande kan du komma långt. Ju mer synlig och organiserad du är desto mer gör du affärer.

Låt kunderna och besökarna få reda på vem du är genom att ställa ut broschyrställ på mässan. Du kan beställa broschyrställ hos Skyltab till ett riktigt bra pris och nå ut till potentiella kunder snabbare och mer effektivt.

 

Hur blir du ihågkommen?

Vitsen med att göra marknadsföring är att kunderna ska komma ihåg dig och vila återkomma. Om de inte ännu är kunder ska de vilja bli det. Olika strategier hjälper olika bra, vissa är dyrare än andra. Att nå ut till folk på sociala medier är ett riktigt prisvärt sätt och gör att du syns hela tiden.

Gör något speciellt som ingen annan av dina konkurrenter har gjort tidigare. Det kan till exempel vara att dra igång en unik kampanj, gärna gjord på ett sätt som får folk att öppna munnen och spärra upp ögonen. Försök att tänka på att alla människor främst tänker på sig själva och efterfrågar ett så kallat mervärde. Vad kan din tjänst eller produkt faktiskt ge en kund? Låt kunderna medverka och vara inkluderade i din marknadsföring, kanske genom att låta de bestämma en del eller interagera på olika sätt.

Tänk också på att negativ reklam också är reklam…trots att folk surar över reklamavbrott så kommer man ihåg filmerna.

 

Allt fler svenskar är negativt inställda till reklam. Andelen som uppger att de är ”mycket negativa” har det senaste året ökat från 18 till 21 procent, visar undersökningen från Sveriges Annonsörer och Novus.